더 가볍고, 더 빠르고, 더 강력하게… 맥라렌이 완성한 최고의 드라이빙 경험

사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.
사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.

스티어링 휠을 잡는 순간, 맥라렌 750S가 단순한 자동차가 아니라는 사실을 깨닫게 된다. 슈퍼카를 사랑하는 이들에게 750S는 단순한 기계가 아닌, 감각을 일깨우고 심장을 뛰게 만드는 존재다. 쿠페(Coupe)와 스파이더(Spider, 컨버터블 모델)로 출시된 750S는 맥라렌이 지향하는 궁극의 퍼포먼스를 완벽히 구현한 모델이다. 더 가벼워졌고, 더 빨라졌으며, 운전자와의 연결성을 극대화하며 슈퍼카의 새로운 기준을 제시한다.

750S는 건조 중량 1,277kg(쿠페 기준)이라는 경이로운 무게를 자랑하며, 이는 맥라렌이 양산한 모델 중 가장 가볍고 강력한 차량이라는 타이틀을 거머쥐게 했다. 컨버터블 모델인 750S 스파이더 또한 1,326kg으로, 리트랙터블 하드톱(RHT, 접이식 하드탑)을 탑재하고도 경쟁 모델 대비 압도적인 경량화를 이뤄냈다.

사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.
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맥라렌은 무게를 줄이기 위해 탄소 섬유 모노코크(Carbon Fibre Monocoque) 섀시를 기본으로 사용했으며, 초경량 단조 휠(10스포크 디자인)을 새롭게 적용해 기존 모델 대비 13.8kg 감량을 실현했다. 또한, 레이싱 기술을 기반으로 한 탄소 섬유 쉘 시트(Carbon Fibre Shell Seats)를 통해 추가적으로 17.5kg을 절감하며 차량의 민첩성을 극대화했다. 이러한 혁신적인 경량화 기술 덕분에 750S 쿠페는 톤당 587마력(PS), 스파이더는 566마력(PS)의 파워-투-웨이트 비율을 자랑하며 동급 최강의 성능을 발휘한다.

750S의 보닛 아래에는 4.0L V8 트윈 터보 엔진이 자리 잡고 있다. 최고출력 750마력(PS), 최대토크 800Nm를 발휘하는 이 엔진은 최적화된 변속기와 향상된 킥다운 컨트롤(Kickdown Control) 전략을 통해 가속 성능을 극한으로 끌어올렸다. 정지 상태에서 100km/h까지 도달하는 데 단 2.8초, 200km/h까지는 7.2초밖에 걸리지 않는다. 이 수치는 단순한 스펙을 넘어, 실제 운전자가 가속 페달을 밟는 순간 체감하는 현실이 된다.

사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.
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750S의 또 하나의 특징은, 맥라렌의 전설적인 P1™에서 영감을 받은 중앙 배기구다. 이는 단순한 배기 시스템이 아니라 고회전에서 터져 나오는 레이싱 사운드를 만들어내며, 가속할수록 감성적인 주행 경험을 극대화한다.

맥라렌 750S는 완벽한 컨트롤을 제공하기 위해 새로운 프로액티브 섀시 컨트롤(PCC, Proactive Chassis Control) III을 적용했다. 이는 기존보다 한층 정교해진 유압식 링크 서스펜션 시스템으로, 차량의 바디 컨트롤을 극대화하면서도 승차감을 포기하지 않는 세밀한 균형을 잡아준다. 맥라렌은 기존보다 프론트 스프링을 부드럽게, 리어 스프링을 더 단단하게 조정해 차량의 민첩성을 높였으며, 새로운 댐퍼 밸브 세팅과 서스펜션 튜닝을 적용해 코너링의 정확성을 획기적으로 개선했다.

또한, 맥라렌의 전자 유압식 스티어링(Electro-Hydraulic Steering) 시스템은 더욱 빠른 스티어링 기어비와 새로운 파워 어시스트 펌프를 적용해 반응성을 향상시켰다. 여기에 프런트 트랙을 6mm 넓히고 서스펜션 지오메트리를 재설계하면서 운전자가 조작하는 모든 입력이 즉각적이고 정밀하게 반응하도록 조정되었다.

사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.
사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.

실내에 들어서면, 맥라렌이 오직 운전자를 위해 설계했다는 점을 단번에 알 수 있다. 새로운 드라이버 디스플레이(Driver Display)는 스티어링 칼럼과 함께 움직이며, 운전자가 어떤 자세에서도 필수 정보를 쉽게 확인할 수 있도록 했다.

맥라렌 750S에는 또 하나의 혁신적인 기능이 추가되었다. 바로 맥라렌 컨트롤 런처(MCL, McLaren Control Launcher)다. 이 기능을 통해 운전자는 에어로(Aero), 핸들링(Handling), 파워트레인(Powertrain), 변속기(Transmission) 설정을 자신만의 조합으로 저장하고, 스티어링 휠의 ‘맥라렌 스피디 키위(McLaren Speedy Kiwi)’ 버튼을 누르는 순간 즉시 적용할 수 있다.

이 외에도 애플 카플레이(Apple CarPlay®) 지원, 향상된 중앙 인포테인먼트 디스플레이(Central Information Screen), 고화질 후방 및 서라운드 뷰 카메라 시스템, 그리고 바워스 앤 윌킨스(Bowers & Wilkins) 오디오 시스템을 통해 편의성과 감성적인 만족도를 동시에 만족시킨다.

사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.
사진 제공 = McLaren Canada, Helen Siwak.

750S는 단순한 속도 경쟁이 아니라, 완벽한 공기역학적 조화를 이루는 차량으로 설계되었다. 확장형 프론트 스플리터, 새롭게 디자인된 리어 덱, 그리고 능동형 리어 윙(Active Rear Wing)이 다운포스를 극대화하면서도 공기 저항을 최소화하도록 설계되었다.

특히, 리어 윙은 주행 조건에 따라 0.5초 이내로 즉각적으로 반응하며 최적의 브레이킹 퍼포먼스와 안정성을 제공한다. 컨버터블 모델인 750S 스파이더는 전동식 RHT(전자 제어 하드톱)을 통해 11초 만에 루프 개폐가 가능하며, 시속 50km/h까지 주행 중에도 변환할 수 있어 쿠페와 오픈카의 매력을 동시에 제공한다.

맥라렌 750S는 단순한 슈퍼카가 아니다. 경량화, 폭발적인 출력, 최첨단 기술이 결합된 ‘운전의 예술’이다. V8 트윈 터보 엔진이 뿜어내는 사운드, 정밀한 전자 유압식 스티어링에서 전해지는 피드백, 손끝에서 바로 반응하는 변속기—이 모든 요소가 운전자를 도로와 하나로 연결하는 순수한 경험을 제공한다.

750S는 슈퍼카의 새로운 기준을 정의하는 모델이다. 마치 외과 의사의 메스처럼 정교하고, 망치를 내려치는 듯한 강력함을 동시에 지닌다. 맥라렌이 추구하는 퍼포먼스 혁신의 정점, 그리고 운전이 선사하는 순수한 즐거움—750S는 단순한 자동차가 아닌, 궁극의 드라이빙 머신이다.

 


McLaren 750S: Redefining the Supercar Standard—The Ultimate Driving Machine

Lighter, Faster, and More Powerful—McLaren’s Most Thrilling Supercar Yet

From the moment you grip the steering wheel, it becomes clear that the McLaren 750S is not just a car—it’s a machine engineered to awaken the senses and set the pulse racing. For those who live and breathe high-performance automobiles, the 750S is more than a feat of engineering; it is an extension of the driver, a masterpiece of speed and precision. Available in both Coupe and Spider variants, the 750S represents the pinnacle of McLaren’s commitment to pushing the boundaries of performance, blending raw power with meticulous craftsmanship.

Weighing in at an astonishing 1,277kg (Coupe) in its lightest configuration, the 750S is the lightest and most powerful series-production McLaren ever created. Even the 750S Spider, equipped with a Retractable Hard Top (RHT), maintains an incredibly low 1,326kg weight. This relentless pursuit of weight reduction is evident in every component, from the carbon fiber monocoque chassis to the ultra-lightweight forged wheels, which shed 13.8kg compared to previous models. Even the carbon fiber shell racing seats contribute to an additional 17.5kg reduction, ensuring an unparalleled sense of agility and responsiveness. The result is a best-in-class power-to-weight ratio, with the Coupe delivering 587 PS per tonne and the Spider achieving 566 PS per tonne, setting a new benchmark for supercar performance.

At the heart of the 750S lies a 4.0L twin-turbocharged V8 engine, producing an astonishing 750PS (740hp) and 800Nm of torque. With optimized transmission gearing and an enhanced kickdown control strategy, the 750S achieves blistering acceleration, reaching 0 to 100km/h in just 2.8 seconds and 0 to 200km/h in an astonishing 7.2 seconds. These figures are not mere numbers on a spec sheet—they are an electrifying reality the moment the accelerator is pressed.

One of the defining features of the 750S is its centrally-mounted exhaust system, inspired by the legendary McLaren P1™. The acoustics of this exhaust are meticulously tuned to create a thrilling crescendo at high revs, transforming the act of acceleration into an auditory spectacle. It’s not just an engine sound—it’s the symphony of raw performance.

McLaren’s pursuit of absolute precision extends to the Proactive Chassis Control (PCC) III, an advanced linked-hydraulic suspension system that achieves an extraordinary balance between razor-sharp handling and an unexpectedly refined ride. The front springs have been softened while the rear springs have been stiffened, creating an ideal equilibrium for both road and track. Reengineered dampers and suspension geometry further refine handling dynamics, offering superior cornering performance and responsiveness.

The electro-hydraulic steering system, long considered the gold standard for precision and feedback, has been refined with a quicker steering ratio and an enhanced power-assist pump, making every movement feel more direct and engaging. The front track has been widened by 6mm, and adjustments to suspension geometry ensure that every input is met with immediate, intuitive feedback, further solidifying McLaren’s reputation for delivering the most connected driving experience on the road.

Step inside the 750S, and the driver-focused philosophy is immediately apparent. The driver display, mounted on the steering column, moves with the wheel, ensuring that critical information remains perfectly visible at all times. For seamless control, the Powertrain and Handling mode selectors are positioned on either side of the display, allowing for effortless transitions between Comfort, Sport, and Track settings without taking your hands off the wheel.

Debuting for the first time in the 750S is McLaren Control Launcher (MCL), an innovative feature allowing drivers to store and recall their preferred settings for aero, handling, powertrain, and transmission, all at the touch of a button adorned with the McLaren Speedy Kiwi emblem.

Despite its track-focused nature, the 750S does not compromise on modern convenience. The supercar features Apple CarPlay® integration, an enhanced Central Information Screen, and an upgraded Rear View and Surround View Camera System. For those who appreciate premium audio, the Bowers & Wilkins sound system, equipped with Continuum® cone speakers and a more powerful amplifier, ensures an immersive listening experience even at high speeds.

Aerodynamics are at the core of the 750S’s engineering. Every curve and surface has been meticulously sculpted for optimal airflow and downforce. The extended front splitter, redesigned rear deck, and active carbon fiber rear wing work together to increase aerodynamic efficiency while reducing drag. The wing, which deploys in less than 0.5 seconds, adapts to driving conditions, providing maximum stability and enhanced braking performance when needed.

For those who crave the exhilaration of open-air driving, the 750S Spider offers the perfect blend of convertible freedom and aerodynamic prowess. Its electrochromic Retractable Hard Top (RHT) can open or close in just 11 seconds at speeds of up to 50km/h, allowing drivers to transition effortlessly between a coupe and a convertible experience.

The McLaren 750S is not just about speed—it is about the purity of driving. Every aspect of the car, from its featherweight construction to its ferocious acceleration and finely tuned chassis, is designed to create an unrivaled sense of connection between driver and machine. The feedback from the electro-hydraulic steering, the resonance of the twin-turbo V8, and the immediate response of the dual-clutch transmission all combine to deliver a driving experience that is truly immersive.

With the 750S, McLaren has once again redefined the supercar category. This is a machine that pairs the precision of a scalpel with the power of a sledgehammer, a car that celebrates performance-driven innovation while honoring the artistry of driving itself. For purists, the 750S is not just a supercar—it is the ultimate expression of McLaren’s relentless pursuit of perfection.

 

 

이 기사는 캐나다 라이프스타일 매체 Folio.YVR Luxury Lifestyle Magazine 편집장 헬렌 시왁(Helen Siwak)이 취재 및 보도한 내용을 바탕으로, 저작권자의 승인을 받아 퍼블릭뉴스가 추가 취재와 확인을 거쳐 번역한 것입니다. 영어권 독자의 이해를 돕기 위해 영어 원문을 함께 제공합니다. 본 기사의 모든 내용은 저작권법에 의해 보호되며, 무단 복제 및 배포를 금지합니다. 또한, 본 기사의 자료는 AI 학습 목적으로 사용할 수 없습니다. 자세한 내용은 Folio.YVR Luxury Lifestyle Magazine의 공식 사이트 issuu.com/folio.yvr에서 확인할 수 있습니다.

This article is based on coverage and reporting by Helen Siwak, Editor-in-Chief of the Canadian lifestyle media outlet Folio.YVR Luxury Lifestyle Magazine. With the approval of the copyright holder, Public News has conducted additional research, verification, and translation to produce this version. For the convenience of English-speaking readers, the original English text is provided alongside the translation. All contents of this article are protected under copyright law, and unauthorized reproduction or distribution is strictly prohibited. Additionally, the materials in this article may not be used for AI training purposes. For more information, please visit the official website of Folio.YVR Luxury Lifestyle Magazine at issuu.com/folio.yvr.

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